- КатегоріїПолезная информация
Заміна масла в двигуні – питання, яке рано чи пізно виникає у кожного автовласника. Заощаджувати на ньому не можна, але як вибрати відповідне за параметрами та прийнятне за вартістю серед великої різноманітності, представленої на полицях в автомагазинах?
До питання покупки варто підходити з відповідальністю, щоб надалі не виникло проблем, які можуть спричинити дорогий ремонт двигуна.
Ті автовласники, хто проводить техобслуговування в офіційного дилера, довіряються йому і у виборі масла. Але як бути тим, хто обслуговує машину сам чи в неофіційному сервісі? Асортимент моторних масел в магазинах величезний, і часто дуже важко визначитися.
Хімічний склад моторної олії
Всі моторні олії умовно можна розділити на 3 види:
- Мінеральне
- Динтетичне
- Напівсинтетичне
Мінеральне масло призначене для карбюраторних двигунів, відрізняється більш демократичною ціною через просту технологію його виготовлення, проте замінювати його необхідно частіше, ніж синтетичне. Основний недолік мінеральних масел – значне підвищення в’язкості при низькій температурі.
Синтетичні олії застосовують для інжекторних двигунів. Вони відрізняються тривалим терміном служби та суттєвою економією палива завдяки своїм фізико-хімічним властивостям. Тому можна помітити, що вартість таких олій буде вищою порівняно з іншими типами.
Говорячи про напівсинтетичні масла варто відзначити той факт, що такі масла відрізняються підвищеною термостабільністю і проникаючими здібностями, але все ж таки краще переносять холоди, ніж спекотну погоду. Застосовуються для карбюраторних та інжекторних двигунів.
Яке масло вибрати
Перш ніж купити моторне масло, важливо вивчити вимоги виробника. У сервісній книзі або офіційних представників марки ви можете дізнатися кодування рекомендованого масла, згідно SAE, API і ACEA.
Класифікація SAE підрозділяється на 3 класи олії:
– зимове (0W – 20W),
– Літнє (30 – 50),
– всесезонне (5W-50 – 20W-50).
Цифри вказують на в’язкість олії при різних температурних режимах. Підбираючи продукт за густотою, важливо також враховувати пробіг автомобіля: для більшого пробігу бажана вища в’язкість.
API залежить від експлуатаційних характеристик: бензинових (S), енергозберігаючих (EC), дизельних (C) двигунів.
ACEA розрізняє моторні мастила за типом і особливостями двигунів: для легкових авто на бензині або дизелі (A/B), з фільтрами фільтрів і каталізаторами (C), для дизельних агрегатів спецтехніки і вантажівок (E).